domingo, 16 de septiembre de 2012

Últim dia per Terres Andorranes


Després de la Pujada al Port d'Envalira, de diumenge a la tarda, l'últim dia destada Andorra, va ser dimarts 11 el dia de la diada nacional de Catalunya.

Vaig sortir de l'apartament de Soldeu (1800m.), a les 9 del matí, per sort no feia gaire fret uns 12ºC, Vaig baixar fins a Canillo (1523m.), on començava el primer port de la jornada el Coll d'Ordino.


Aquest port de muntanys, pujat per la banda de Canillo, consta de 8.9 km. superant un desnivell de 457m. amb una pendent mitjana del 5.1%.

Canillo, pujant el Coll d'Ordino
 
Coll d'Ordino (1980m.)
Després de 32 minuts de pujada continuada, coronava aquest port andorrà.

Poble d'Ordino
Una vegada a dalt vaig baixar fins el poble d'Ordino situat a 1287m. i lloc on vaig donar la volta per pujar el Coll d'Ordino però ara per la banda d'Ordino.

El Coll d'Ordino pujat per la banda d'Ordino és un quilòmetre més llarg però és més dur que per l'altre banda. Son 9.9 km. superant un desnivell de 693m. amb una pendent mitjana del 7%, amb la seva pendent màxima del 12%.

Pujant el Port d'Ordino










Després de 41 minuts ja tornava a se a dalt el Coll d'Ordino. ara tocava gaudir d'una merescuda baixada fins a Canillo, on faria l'últim port del dia però no la última pujada.

L'últim port de la jornada putser no és massa conegut com els altres, però es tracta d'una pujada de 5.2 km. però dureta.


Com deia el Port de El Forn, es puja desde Canillo, es tracta com deia d'una pujada de 5.2 km. superant un desnivell de 388m. amb una pendent mitjana del 7.5%.

Canillo pujant el port de El Forn






















Vaig tardar uns 21 minuts per superar aquet port que es corona a 1915m. També de gaudir d'aquets dies de ciclisme a Andorra, es que tots els ports que he fet estan senyalitzats amb informació pel ciclista.

De nou vaig tornar a baixar fins a Canillo (1523m.), ja havia acabat la jornada amb 3 ports andorrans, però encara em faltava pujar fins a Soldeu (1800m.).


Apartaments La Pleta de Soldeu
Al final de la jornada ciclista em van sortir 2h 50' amb 62 km. i un desnivell de 1785m.

La informació de les Rutes Ciclistes d'Andorra les podeu trobar al següent enllaç  Rutes Ciclistes d'Andorra

No hay comentarios: